Ogólne informacje
Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym, w skład którego wchodzą przedstawiciele organu stanowiącego i wykonawczego gminy oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych. Istnienie Rady Działalności Pożytku Publicznego ma na celu przede wszystkim wzmocnienie i doskonalenie dialogu obywatelskiego oraz wypracowanie standardów współpracy pomiędzy gminą a organizacjami pozarządowymi.
Podczas sesji 31 stycznia 2014 r. Rada Miejska w Szprotawie podjęła uchwałę Nr XLIX/367/2014 ws. określenia trybu powoływania oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Gminy Szprotawa.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wprowadzona ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 poz. 1339), wniosła szereg istotnych zmian dla trzeciego sektora. RM w Szprotawie, na sesji w dniu 26 lutego 2016 roku, uchwałą Nr XXIII/147/2016 zmieniła ww. uchwałę.
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, wprowadzona ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. (Dz. U. z 2015 poz. 1339), wniosła szereg istotnych zmian dla trzeciego sektora. RM w Szprotawie, na sesji w dniu 26 lutego 2016 roku, uchwałą Nr XXIII/147/2016 zmieniła ww. uchwałę.
Dokumenty związane z pracą szprotawskiej RDPP przechowywane są w Wydziale Przedsiębiorczości, Promocji i Turystyki UM w Szprotawie, budynek CAS, Pl. Kościelny 2, pok. nr 306 (III piętro).
KONTAKT DO RADY
- tel. 68 376 0772