Aktualności

  • 05-09-2019

e- Usługi dla mieszkańców Szprotawy

Już od stycznia 2020 roku sprawy z zakresu gospodarki wodociągowo-kanalizacyjnej mieszkańcy Szprotawy będą mogli załatwić on-line, za pośrednictwem elektronicznego systemu obsługi klienta.
4 września br. podpisana została umowa pomiędzy spółkami SzWiK i NetProces na wdrożenie elektronicznej obsługi klienta oraz systemu informacji przestrzennej. Projektem objętych zostało 9 powiatów województwa lubuskiego.
Głównym celem przedsięwzięcia jest ułatwienie mieszkańcom, przedsiębiorcom i instytucjom dostępu do nowoczesnych elektronicznych usług gospodarki wodociągowej i kanalizacyjnej. Przeniesienie usług na platformę elektroniczną po pierwsze ograniczy ilość spraw załatwianych w sposób tradycyjny. Uprości procedury administracyjne oraz zmniejszy ryzyko pomyłek i błędów w dokumentacji. System usprawni także obsługę zdarzeń awaryjnych. To z kolei wpłynie na obniżenie kosztów obsługi oraz zwiększenie wydajności pracy kadry spółki.
 
- Nikogo w dzisiejszych czasach nie trzeba przekonywać, że cyfryzacja ułatwia życie, a wszelkie sprawy można załatwiać bez wychodzenia z domu – tłumaczy burmistrz Mirosław Gąsik. Wystarczy, że klient SzWiK założy konto i będzie mógł np. złożyć wniosek czy sprawdzić stan swoich płatności. Szprotawa nie może pozostawać więc w tyle w obszarze informatyzacji, dlatego razem z Prezesem Ryszardem Beclą podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do wspólnego projektu wprowadzenia e-usług. Wartość zadania wyniesie 418 tys. zł netto, z czego aż 85 % to dofinansowanie ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją