Aktualności

  • 04-03-2016

Kolejne informacje pokontrolne wpływają do gminy

Kontrole aneksów do zawartych umów na roboty budowlane potwierdzają zgodność zakresu rzeczowego zamówień z zakresem rzeczowym objętym umową o dofinansowanie projektu pn. ”Kompleksowe rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej dla aglomeracji Szprotawa” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
19.02.br. gmina otrzymała z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze dziewięć opinii pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli procedur zawierania umów. Kontrole prowadzone były na dokumentach przez zewnętrznych ekspertów powołanych na podstawie umów zawartych z WFOŚiGW w Zielonej Górze w okresie od 27.11 2015r. do 18.01.2016r.
 
Dwie opinie dotyczyły kontroli aneksów do Kontraktu 15 – Kanalizacja sanitarna dla Osiedla Chrobrego, Starówki oraz części Osiedla Słoneczne. Zespół kontrolujący w tym zakresie weryfikował dwa aneksy (Nr 3 i 4), które dotyczyły zmian projektowych i przedłużenia czasu na ukończenie robót do 09.12.2015 r. poprzez utrudniony dostęp do placu budowy. Kolejna opinia obejmowała kontrolę aneksu Nr 2 do Kontraktu 17 – Budowa kanalizacji sanitarnej na terenie Osiedla Piastowskiego i Małego Puszczykowa. Aneks wprowadzał zwiększenie wartości umowy w związku ze zmianą sposobu odtworzenia nawierzchni na ul. Kraszewskiego po robotach kanalizacyjnych. Następne sześć opinii pokontrolnych wiązało się z kontrolą aneksów (Nr 3, 4, 5, 6, 7, 8) do Kontraktu 21 – Budowa kanalizacji sanitarnej dla obszaru Iława-Sowiny i części Osiedla Słoneczne. Zmiany w przedmiotowych aneksach dotyczyły m.in. – wykonania robót zamiennych w związku ze zmianą sposobu (technologii) odtworzenia nawierzchni po robotach kanalizacyjnych (ul. Lotników, Jagiełły, Jedności Klasy Robotniczej, Sawickiej, Żagańskiej, Sobieskiego oraz na terenie Szkoły Podstawowej Nr 2), a tym samym zwiększenia wartości umowy,
- zmiany sposobu wykonania odcinków kanalizacji sanitarnej wynikłych z powodu konieczności wprowadzenia zmiany projektowanej trasy kanalizacji ul. Sobieskiego,
- wykonania poprzecznych przyłączy kanalizacyjnych w ul. Sobieskiego, które wpłynęły na zmniejszenie wartości kontraktu,
- przedłużenia czasu na ukończenie rzeczowej realizacji kontraktu w wyniku zmiany zakresu robót.
W trakcie kontroli przedłożonych przez gminę dokumentów nie stwierdzono naruszeń i potwierdzono zgodność zakresu rzeczowego zamówień z zakresem rzeczowym objętym umową o dofinansowanie.
 
Dla rozwoju infrastruktury i środowiska

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją