- 24-07-2023
- Autor: Tomasz Mierzwiak
- drukuj
Tekst łatwy do czytania (ETR)
INFORMACJA DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI - osoby starsze, osoby z niepełnosprawnością lub inne osoby mające trwale lub czasowo ograniczoną sprawność w zakresie mobilności czy percepcji (np. osoby poruszające się przy pomocy kul, protez, wózków, słabi, chorujący, niesłyszący, niedowidzący, z trudnościami manualnymi i poznawczymi, osoby z wózkiem dziecięcym)
Informacja o Urzędzie Miejskim w Szprotawie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia- ETR
Siedziba Urzędu Miejskiego w Szprotawie zlokalizowana jest w dwóch budynkach. Główna siedziba znajduje się przy ulicy Rynek 45, a druga w budynku byłego klasztoru Magdalenek przy Placu Kościelnym 2 w Szprotawie
Główna siedziba Urzędu ma trzy wejścia A, B i C. Wejście B dostosowane jest dla osób
z niepełnosprawnościami.
z niepełnosprawnościami.
Przed budynkiem urzędu są specjalne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Toalety dla osób z niepełnosprawnościami dostępne są na każdej kondygnacji budynków. W Urzędzie znajduje się platforma schodowa
Urząd Miejski w Szprotawie czynny jest od poniedziałku do piątku, godziny otwarcia:
budynek przy ul. Rynek 45
poniedziałek: 08:00 - 16:00,
wtorek-piątek: 07:00 - 15:00.
budynek przy Placu Kościelnym 2
poniedziałek-piątek: 07:00 - 15:00.
Kontakt z pracownikami Urzędu: https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugszprotawa/185/Wydzialy/
Możesz do nas zadzwonić na podany numer: +48 68 376 38 11
Możesz też wysłać e-mail na adres: e-mail
Jak trafisz do Urzędu?
Możesz przyjechać do nas samochodem i zaparkować na miejscu dla osoby z niepełnosprawnością.
Wszystkie informacje o gminie znajdziesz na stronie internetowej Urzędu: www.szprotawa.pl
i w Biuletynie Informacji Publicznej.
i w Biuletynie Informacji Publicznej.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Urząd jest dostosowany dla osób z niepełnosprawnością.
Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
Burmistrzem w Gminie Szprotawa jest Pan Mirosław Gąsik.
Burmistrzowi w pracy pomagają Zastępca Burmistrza, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy oraz pracownicy urzędu.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie możesz:
-
zameldować się,
-
zgłosić prowadzenie własnej firmy,
-
wyrobić dowód osobisty,
-
załatwić sprawy z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego,
-
zapłacić podatki,
-
zgłosić wycięcie drzewa,
-
złożyć deklarację śmieciową.
Urząd zajmuje się:
-
budową i remontem dróg i chodników w gminie,
-
oświetleniem ulic,
-
remontami budynków należących do gminy,
-
gminną oświatą,
-
ochroną zdrowia,
-
ochroną środowiska i zielenią,
-
utrzymaniem czystości i porządku,
-
budżetem gminy,
-
organizacją wyborów, na przykład na Prezydenta Polski, wybory do Sejmu i Senatu, wybory do Rady Miejskiej, na Burmistrza, sołtysów i rad sołeckich,
-
współpracą z organizacjami pozarządowymi,
-
zarządzaniem kryzysowym w trudnych sytuacjach, na przykład w czasie powodzi lub suszy,
-
różnymi sprawami z zakresu wojska i OSP,
-
planowaniem przestrzennym w gminie,
-
promocją gminy,
-
organizacją wydarzeń kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych,
-
współpracą i nadzorem nad instytucjami kultury,
-
nadzorem nad placami zabaw, siłowniami zewnętrznymi i obiektami sportowymi.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie możesz:
-
napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Szprotawie, ul Rynek 45, 67-300 Szprotawa,
-
przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta – Biuro znajduje się na parterze budynku Urzędu.
Biuro Obsługi Klienta to biuro, w którym możesz zostawić pisma, podania i dokumenty. Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie. -
napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: /u0bbc5i471/skrytkaESP
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP, -
zadzwonić pod numer +48 68 376 38 11,
-
przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem.